You are watching the free version of the course to watch the rest of the lessons Subscribe to Course now

Courses

 

المسؤولية الاجتماعية لمنظمات الأعمال:

المسؤولية الاجتماعية لمنظمات الأعمال (CSR) تعبر عن التزام الشركات بالمساهمة في التنمية المستدامة، وذلك من خلال تحسين الحالة الاجتماعية والاقتصادية والبيئية للمجتمعات التي تعمل ضمنها. تهدف المسؤولية الاجتماعية للشركات إلى تعزيز تأثيرها الإيجابي على المجتمع مع الحد من الآثار السلبية لأنشطتها التجارية. فيما يلي بعض الجوانب الرئيسية للمسؤولية الاجتماعية لمنظمات الأعمال:

1. الاهتمام بالبيئة:

  • الاستدامة: تطبيق ممارسات تجارية تضمن حماية الموارد الطبيعية وتقليل البصمة البيئية.

  • الطاقة الخضراء: استثمار في مصادر الطاقة المتجددة والتقنيات الصديقة للبيئة لتشغيل العمليات التجارية.

2. العدالة الاجتماعية:

  • التوظيف العادل: توفير فرص عمل عادلة وشاملة، وضمان بيئة عمل خالية من التمييز.

  • التنمية المجتمعية: دعم المشاريع والبرامج التي تهدف إلى تحسين جودة الحياة للأفراد في المجتمعات المحلية.

3. الأخلاقيات والشفافية:

  • الحوكمة الرشيدة: تطبيق معايير عالية من الشفافية والمساءلة في الإدارة والعمليات التجارية.

  • الأخلاق في الأعمال: الالتزام بالمعايير الأخلاقية في جميع جوانب الأعمال، من الإنتاج إلى التسويق والمبيعات.

4. الشراكات والتعاون:

  • التعاون مع المنظمات غير الربحية: بناء شراكات مع المنظمات غير الربحية والجمعيات الخيرية لتعزيز المبادرات المجتمعية.

  • المشاركة في المبادرات العالمية: الانضمام إلى المبادرات والاتفاقيات الدولية التي تعزز المسؤولية الاجتماعية والبيئية.

5. الابتكار الاجتماعي:

  • تطوير منتجات وخدمات مستدامة: ابتكار منتجات وخدمات تلبي الاحتياجات الاجتماعية والبيئية، مع توفير قيمة اقتصادية.

تعتبر المسؤولية الاجتماعية للشركات جزءًا لا يتجزأ من نجاح الأعمال طويل الأمد، حيث تؤدي إلى بناء الثقة مع العملاء والمجتمعات، وتعزيز السمعة الجيدة، وتحقيق ميزة تنافسية. كما أنها تشجع على الابتكار وتحسين الكفاءة، وتدعم التنمية المستدامة من خلال مواجهة التحديات الاجتماعية والبيئية.

I finished reading



Description of the training program
One of the reasons for the success of companies and institutions is the work ethics and values ​​​​that employees and customers have as well. It is very important to consolidate the values ​​​​and the foundations of relationships between employees and managers in the workplace and with customers, and to be careful to follow behavioral models that ensure the success of the institution and its employees. This is done through the course of professional ethics and work values. Provided by the Halal International Training Center, the foundations of professional ethics and employee ethics within a single work environment will be discussed in detail, in addition to the role of ethics, its relationship with management, and its importance at work.


The general objective of the training program
Deepening the concepts of work ethics and values ​​among participants, developing a sense of professional responsibility at work, and consolidating professional ethics


Detailed objectives of the training program

  1. Introducing participants to the current global ethical indicators, their impact on individuals and the work environment, and the mechanism of instilling the concept of self-control among employees
  2. Provide participants with a mechanism for dealing with unethical practices and the extent of the impact of these practices on institutions and individuals
  3. Introducing participants to the benefits of ethical management, and the general framework of ethical practices
  4. Learn about the social responsibility of business organizations
  5. Learn about the most important issues related to business ethics
  6. Managing business ethics and overcoming administrative corruption.
  7. Work ethics and creativity of moral excellence behaviors
  8. Full application and actual follow-up of the ethics of administrative excellence
  9. Applying behavioral quality in establishing professional ethics
  10. Providing participants with the skills of dealing with competitors and ethical competition mechanisms
  11. The mechanism of dealing with work difficulties and obstacles and the mechanism of dealing and managing risks in the work environment
  12. Achieving functional integrity in business management
You are watching the free version of the course To watch the rest of the lessons, subscribe to the course now
Subscribe Now
3 months ago

Reham Alqarni

روعةًجدا الدورة استفدت منها كثير شكراً لكم