You are watching the free version of the course to watch the rest of the lessons Subscribe to Course now

Courses

التقنيات التي يحتاجها المدرب و المتدرب

الهدف من الدليل:-

توضيح التقنيات المستخدمة على المنصة التابعة لمركز حلال العالمي للتدريب أثناء عرض الدورات لسهولة الوصول إليها و تكون نبذة و مرجع قبل و أثناء بدء الدورة التدريبية و ذلك لضمان تجربة مثالية من خلال المنصة و برعاية المركز.



 

نطاق التنفيذ:-

الهدف من هذا الدليل هو المتدربين و المدربين لتسهيل تجربة التعليم على المنصة من خلال التقنيات الحديثة و إعلامهم بطرق استخدامها من قبل بدء الدورة لتمكين المدرب من عرض الدورات و الفصول المستقبلية بشكل ممنهج و سريع و ليتمكن المتدرب من قراءة و مراجعة و متابعة المرفقات المعروضة مع الدورة و ذلك لضمان تجربة أفضل للمتدرب.



 

الإرشادات:-

لكي يمكنك متابعة مرفقات الدورة أول بأول مع المدرب يجب ان تستخدم برنامج لعرض المرفقات المعروضة مثل (Word,Excel,Powerpoint) إلخ…

أسم التطبيق المستخدم لعرض هذه المرفقات هو: (Microsoft office 365)

و حتى تتمكن من تحميله أضغط على الرابط التالي: https://www.microsoft.com/EN-US/microsoft-365/buy/compare-all-microsoft-365-products?icid=MSCOM_QL_M365&culture=en-us&country=us

طريقة إستخدامه:

  1. قم بتسجيل الدخول باستخدام الحساب الذي أقرنته مع هذا الإصدار من Microsoft 365. قد يكون هذا حساب Microsoft أو حساب العمل أو المؤسسة التعليمية.

  2. بعد تسجيل الدخول، اتبع الخطوات التي تتطابق مع نوع الحساب الذي قمت بتسجيل الدخول باستخدامه.

  3. تم تسجيل الدخول باستخدام حساب Microsoft من الصفحة الرئيسية Microsoft 365 حدد تثبيت التطبيقات.

  4. حدد تثبيت (أو استنادا إلى الإصدار الخاص بك، قم بتثبيت التطبيقات>).

  5. سيعمل ذلك على إكمال تنزيل Microsoft 365 على جهازك. لإكمال التثبيت، اتبع المطالبات الموجودة في قسم "تثبيت Microsoft 365" أدناه.

  6. بمجرد تثبيت البرامج و تسجيل الدخول ستكون كل البرامج متاحة ويمكن استخدامها لفتح ومتابعة الملفات المرفقة مع الدورة. 

I finished reading

About the program
Learn how to make good decisions through the Reporting and Decision Support course at Halal Global Training Centre. You will gain analytical skills and understand strengths and weaknesses. The goal is to provide simplified analytical reports with clear decisions. Detailed objectives include understanding the importance of communication, improving communication skills, and identifying steps for gathering information. Gain knowledge of information objectives and identify characteristics of good reports. Start planning with implementation.

General objective:
Enabling participants to prepare effective reports by inventorying indicators, analyzing results, and identifying strengths and weaknesses, with the aim of providing simplified analytical presentations with clear decisions, and enhancing the role of the decision support unit.

Detailed objectives:

  1. Understanding the importance of communication and analyzing its components and challenges.
  2. Improve participants’ written communication skills.
  3. Learn about the factors that form personality and identify influential personal traits.
  4. Identify and implement effective steps to collect important information.
  5. Understanding the objectives of information, identifying its characteristics, and exploring available sources of information.
  6. Learn about important information standards and how to evaluate them.
  7. Understanding the characteristics of a good report and distinguishing between different types of reports.
  8. Identify the success factors of the report and understand the structure of the report.
  9. Initiate planning effectively, with a focus on effective follow-up and implementation.
You are watching the free version of the course To watch the rest of the lessons, subscribe to the course now
Subscribe Now