وصف البرنامج التدريبي :
برنامج التدريب لدورة "أنماط العملاء" يستهدف تطوير فهم عميق ومهارات عملية لفهم احتياجات وتوقعات العملاء وتفهم سلوكياتهم وتحديد مفاتيح
كسبهم والتعامل معهم.
هدف الدورة :
الهدف العام من دورة "أنماط العملاء" هو فهم وتحليل سلوكيات واحتياجات العملاء بشكل أفضل، بهدف تحسين تفاعل الشركة معهم وتلبية احتياجاتهم
بشكل فّعال. يتناول البرنامج عادًة عدة جوانب متعلقة بسلوك وتفضيالت العملاء، ويشمل العديد من المفاهيم والمهارات المرتبطة بفهم أنماطهم.
الفئة المستهدفة:
-
العاملون في أقسام التسويق والمبيعات.
-
روّاد الأعمال وأصحاب المشاريع الصغيرة والمتوسطة.
-
الطلاب والباحثون في تخصصات التسويق وإدارة الأعمال.
-
الراغبون في تطوير مهاراتهم في التسويق الحديث.
-
موظفو العلاقات العامة والإعلام المهتمون بالمجال التسويقي.
-
Course title Customer patterns and how to deal
-
Overall time 18 Hour
-
Overall days 9 Day
-
Accreditation code 42433
-
Course type
- Online
- Offline
About course
Program Description:
The "Customer Types" training program aims to develop a deep understanding and practical skills for identifying customer needs and expectations, recognizing behavioral patterns, and determining key strategies to attract, engage, and retain various types of customers.
Program Objectives:
1-Introduce the concept of customer types and analyze different personality styles and interaction patterns.
2-Learn how to assess customers based on their behaviors and needs.
3-Enhance communication and interpersonal skills according to customer personality types.
4-Apply appropriate strategies to meet the expectations and needs of each customer type.
5-Learn how to provide tailored services that suit diverse customer preferences.
6-Develop the competencies required to build long-term customer relationships.
7-Learn problem-solving strategies for overcoming challenges that may arise while dealing with different customer types.
8-Apply techniques to increase customer satisfaction and strengthen the organization’s positive reputation.
Target Audience:
1-Employees in marketing and sales departments.
2-Entrepreneurs and owners of small and medium-sized enterprises.
3-Students and researchers specializing in marketing and business administration.
4-Individuals seeking to develop their skills in modern marketing practices.
5-Public relations and media professionals interested in the marketing field.
Related courses
Offline 1500
Online 1500
Offline 1500
Online 1500
Offline 600
Online 600
Offline 950
Online 950
Offline 199
Online 199
Offline 950
Online 950
Offline 199
Online 199
Developing the skills of auditors in the field of halal food (foundations and principles) GSO 2055-1
Offline 1500
Online 1500
Offline 3000
Online 3000
Offline 199
Online 199
Offline 1500
Online 1500
Offline 1500
Online 1500
Offline 199
Online 199
Offline 1500
Online 1500
Offline 500
Online 500
Offline 199
Online 199
Offline 600
Online 600
Offline 1500
Online 1500
Offline 1500
Online 1500
Offline 1500
Online 595